Вейп не працює - що робити, як полагодити

Багато вейперів стикаються з ситуацією, в якій електронна сигарета перестає працювати або починає працювати неправильно. Проявлятися такі проблеми можуть по-різному:

  • Пристрій перестає включатися;
  • Вейп працює, але не продукує пар;
  • Пристрій перегрівається;
  • Пар стає занадто гірким.

Причин у цих проблем може бути безліч, проте усунути більшість з них насправді нескладно - потрібно лише орієнтуватися в деяких їх особливостях.

Чому вейп не працює

Якщо електронна сигарета перестала працювати, це може свідчити про вихід з ладу одної з основних її частин:

  • Електронної плати;
  • Акумуляторної батареї;
  • Випарника або спіралей в базі атомайзера.

Поломка може відбутися в будь-якій з частин з різних причин, однак існує набір найбільш поширених з них, з якими вепейрам доводиться стикатися найчастіше:

  • Перепади напруги і короткі замикання - якщо одна з систем захисту не спрацює в момент різкого перепаду напруги і короткого замикання, контролер плати може вийти з ладу;
  • Вироблення ресурсу акумуляторної батареї - неправильна експлуатація АКБ знижує її ресурс, в результаті акумулятор втрачає ємність і перестає заряджатися;
  • Протікання рідини на частини контактної групи - рідина здатна замкнути контакти і стати причиною їх повної відсутності або навіть викликати коротке замикання;
  • Прогоряння вати або спіралей в атомайзері - в даному випадку пристрій подає всі ознаки життя, проте не продукує пар, або ж його стає занадто мало, крім того, нерідко в неї з'являються неприємний гіркий смак;
  • Прогоряння змінного випарника в атомайзері;
  • Забруднення контактів - контакти можуть забруднитися не тільки внаслідок протікання рідини, але і через накопичення на них бруду або корозії, викликаної конденсатом;
  • Відсутність контакту з випарними елементами - випарник вставлений в базу неправильно, або недостатньо добре затиснуті ніжки спіралей в контактних стійках бази.

Проблеми з акумулятором

У більшості електронних сигарет є індикація рівня заряду акумулятора - цей показник виводиться на дисплей, або сповіщає про проблеми через світлодіодний індикатор на корпусі або в кнопці пристрої. Крім того, проблеми з акумулятором можуть також виникнути навіть при повній працездатності батареї. Наприклад, в разі занадто довгої затяжки більшість сучасних пристроїв відтинають харчування на 10-секундної позначці і сповіщають користувача про те, що сталося. У такій ситуації потрібно лише трохи почекати і продовжити паріння, не забуваючи про те, що затяжка повинна бути тривалістю близько 5 секунд, а поспіль краще робити не більше 15-16 затягувань, даючи пристрою трохи відпочити. Зрозуміло, проблеми з акумулятором можуть бути і іншого характеру.

Індикатор блимає і прилад не парить

Якщо в електронній сигареті блимає індикатор, однак пар в атомайзери не продукує, врятувати ситуацію допоможуть наступні дії:

  • У разі порушення контакту в моді, від'єднайте акумулятор і за допомогою голки трохи підніміть контакти в батарейному відсіку;
  • Якщо проблема криється в короткому замиканні, наприклад, між випарником і АКБ, пристрій доведеться розібрати і зібрати заново, приділяючи всім зазорам і контактам максимальну увагу;
  • Якщо пристрій показує напис «low battery», слід підключити пристрій або його знімні акумулятори до зарядного блоку.
  • Якщо акумулятор більше не заряджається навіть після підключення до відповідного кабелю або блоку, існує ймовірність, що вийшов з ладу порт USB в гаджеті, або АКБ потребує заміни.

Проблеми з димом

У разі виникнення проблем з димом, коли електронна сигарета подає всі відповідні ознаки життя, проте пар в ній все одно не відтворюється, виправити ситуацію допоможуть наступні дії:

  1. Перевірте наявність рідини в резервуарі атомайзера і якщо вона відсутня в ньому заправте бак знову;
  2. Переконайтеся, що опір випарника або спіралей в атомайзері відповідають тому, що підтримує ваш пристрій, якщо цей показник виявиться нижче або вище заявленого виробником мода, доведеться змінити намотування або випарник для продовження роботи;
  3. Також слід перевірити цілісність спіралей в змінному випарники або в стойках бази, можливо, ці елементи забруднилися або вийшли з ладу;
  4. Перевірці підлягає і вата, яка призначена для змочування випарних елементів, якщо вона прогоріла або спресувалася після тривалої експлуатації, її доведеться замінити;
  5. Також слід перевірити атомайзер на предмет елементів, що перешкоджають проходженню повітря по системі, всі виявлені засмічення слід усунути і ретельно вичистити пристрій.

Важливо пам'ятати про те, що причиною відсутності пара може стати поломка електронної плати, займатися лагодженням якої самостійно фахівці не рекомендують. В такому випадку слід звернутися в сервісний центр за допомогою до досвідчених фахівців.

Вейп сильно нагрівається

Деякі користувачі електронних сигарет стикаються не з поломками своїх пристроїв, а з тривожними ознаками в їх роботі. Наприклад, досить часто вейпери скаржаться на те, що їх девайс сильно гріється. Якщо подібне відбувається, причини проблеми можуть критися в наступному:

  • Пристрій експлуатується неправильно - користувач натискає клавішу Fire навіть коли не робить затяжку, що призводить до перегріву спіралей;
  • Паріння супроводжується занадто довгими або частими затяжками - цю помилку найчастіше допускають новачки, така інтенсивна експлуатація і доводить температуру пристрою до такої, при якій його некомфортно тримати в руках;
  • Відсутність регулярного догляду за вейпом - електронна сигарета, як і будь-який інший пристрій, потребує своєчасного обслуговування, чищення, заміни випарників, прожигу спіралей, перевірці чистоти контактів;
  • Потужність батареї занадто висока - якщо кількість Вольт або Ват, що подаються на випарник або спіралі, що не відповідають їх параметрами, це призводить до швидкого їх перегріву, в результаті температура передається на корпус пристрою, крім того, в таких випадках випарні елементи можуть навіть перегоріти;
  • Інтенсивність змочування спіралей - слабке чи туге укладання вати, засмічення отворів подачі рідини та інші проблеми можуть призводити до того, що рідина не встигає повноцінно змочувати всю площу нагрівального елементу, тому його температура при роботі різко зростає.

Вейп погано тягнеться

А ось у випадках, коли погана робота вейпа проявляється в тому, що він погано тягнеться або продукує занадто мало пара, причину можна шукати в наступному:

  • Недостатня потужність - повністю або майже розряджена батарея може стати причиною подачі на нагрівальні елементи недостатнього напруги, що не дозволяє їм продукувати пар в достатній кількості;
  • Згорів атомайзер - випарники виходять з ладу найчастіше, адже вони розраховані лише на певний час роботи, крім того, вони також могли виробити свій ресурс швидше через неправильну експлуатацію;
  • Атомайзер засмітився - забиті димарі, забруднення на спіралях або випарники, неправильне укладання вати з перекриттям повітропроводів або отворів подачі рідини, - все це може стати причиною відсутності нормальної затяжки.

Найчастіше позбутися проблеми з поганою затяжкою можна шляхом звичайного чищення бака або дріпки, а також використовуваних в них випарників. Перед тим, як почати цю процедуру, слід відключити пристрій, дати йому охолонути, злити залишки рідини з ванночки дріпки або резервуара бака, розібрати його і вибрати один з трьох основних варіантів очищення.

Ультразвукова ванна

Чистка атомайзера і окремих його елементів за допомогою ультразвукової ванночки вважається найсучаснішим методом профілактики, оскільки не вимагає від користувача ніяких зайвих маніпуляцій - потрібно лише розібрати девайс, укласти його в ванночку і включити прилад. Такі пристрої дуже популярні серед фахівців, та і продаються вони сьогодні у великій кількості магазинів, причому, ціни на них виглядають вельми демократично.

Промивання

Промивання атомайзера - це свого роду народний метод його обслуговування і чищення для тих, у кого під рукою немає ніяких спеціальних пристроїв. Втім, якщо слідувати наведеним нижче крокам, ця процедура не принесе особливих незручностей:

  1. Відключіть атомайзер від мода і помістіть його в гарячу воду приблизно на 15-20 хвилин;
  2. Вийміть виріб з води, розберіть його і ретельно продуйте для того, щоб видалити залишки води;
  3. Змініть воду і повторіть процедуру з гарячим замочуванням знову, після чого промийте виріб під щільною струменем води;
  4. Знову продміть бак і залиште сушитися на добу в вертикальному положенні.

Прожиг

Якщо промивка та ультразвукова ванночка врятують від забруднень сам атомайзер, то його спіралі вимагають дещо іншого підходу, в даному випадку мова йде про прожиг. Нерідко ця процедура допомагає вейперам, у яких під рукою не виявилося нових випарників або спіралей для заміни тих, які помітно забруднилися в процесі експлуатації. Проводиться прожиг наступним чином:

  1. Відключіть атомайзер від мода і продуйте його;
  2. Зніміть шахту з випарної камери з бази і промийте нагрівальні елементи під струменем теплої води;
  3. Ретельно промийте деку з випарниками і повністю просушіть деталь;
  4. Як тільки все висохло, базу без верхньої частини слід під'єднати до моду для подальшого прожигу;
  5. Налаштуйте електронну сигарету на відповідну потужність і затисніть клавішу Fire на 4-5 секунд - спіралі в цьому випадку повинні розжаритися до красна;
  6. Тепер відпустіть кнопку, і дайте металу охолонути і повторіть процедуру ще 10-15 разів;
  7. Під час прожигу можна також скористатися спеціальною металевою щіточкою для зняття з спіралей старого нагару, проте слід пам'ятати, що торкатися до них можна лише в той момент, тобто коли на спіралі не подається напруга;
  8. Тепер можна знову дати спіралям охолонути, укласти в них нову вату, рясно змочити рідиною і активувати вейп, перевіривши, наскільки рівномірно пар проводиться по всій поверхні;
  9. Якщо все в порядку, можна збирати атомайзер, заправляти його і пробувати робити перші затяжки після чистки.

Чому горить вата в атомайзері

Якщо електронна сигарета експлуатується належним чином, спіралі встановлені правильно, а вата в них покладена у відповідності з усіма вимогами - ніяких проблем не виникне. В даному випадку вата буде отримувати достатню кількість рідини з резервуара і своєчасно розподіляти її по поверхні випарних елементів. Однак трапляється так, що вата в атомайзері починає горіти, у цієї проблеми також є кілька основних причин:

  • Вата покладена в спіралі занадто щільно - в такому випадку вата не може нормально вбирати рідину і залишається сухою в місцях контакту зі спіралями, а відтак їхня активація починає її перепалювати;
  • Вати в спіралях занадто мало - в цій ситуації відбувається практично те ж саме, проте причина криється в малій кількості вати, яка нездатна вчасно подати достатній об'єм рідини для охолодження спіралей;
  • Потужність пристрою занадто висока - якщо на спіралі атомайзера подається занадто висока потужність, вони перегріваються і не встигають змочуватися в достатньому об’ємі, тому поступово починають перепалювати вату.
  • Крім усього іншого, запах і присмак гару можуть з'явитися і на старих випарниках, які вкрилися певною кількістю нагару - в цьому випадку більшості вейперів допомагає вже описаний раніше прожиг.

60474 10.01.2020