Чому гірчить вейп - основні причини, як виправити

Практично кожен вейпер добре знає про те, що його улюблений вейп в певні моменти може перестати радувати приємним смаком ароматного пару, видавши порцію неприємної гіркоти. На щастя, впоратися з цією проблемою можна, мінімізувавши або навіть звівши до нуля частоту її проявів. Для цього потрібно лише розібратися в тому, чому гірчить вейп і що в таких випадках робити.

Чому з'являється гіркота у вейпі: основні причини

У будь-якій сфері діяльності існує досить просте правило: щоб позбутися проблеми, потрібно встановити її точну причину. Тут важливо зазначити, що гар у вейпі може бути викликаний досить великою кількість причин, визначити які, не маючи певного досвіду, досить складно. І справді, як визначити, чи пересохла вата в баку, або, може, сам мод налаштований на невідповідну до намотки потужність. А що, якщо проблема в самому користувачеві, який, наприклад, робить занадто довгі затяжки, тим самим, перегріваючи намотку та змушуючи вату в ній злегка підгорати? Втім, потрібно лише запастись терпінням і планомірно, крок за кроком, перевірити ще раз кожен можливий варіант, виключаючи найменш вірогідні і добираючись до суті проблеми. Отже, давайте розбиратися, чому в вейпі відчувається гар і які обставини можуть її викликати.

Мало рідини в баку

Бажано спершу перевірити, чи не захопилися ви парінням, повністю спустошивши бак. Навіть коли жижа для вейпа ще є, але її залишається зовсім мало, неприємний ефект проявляє себе через недостатнє змочування гніту. І якщо причина полягала саме в цьому, вирішити проблему швидко не вийде. Найчастіше доливання рідини не позбавляє від неприємного смаку, оскільки вата до того моменту встигає помітно пригоріти - куди краще її замінити, ну або замінити випарник, якщо мова йде про необслуговувані атомайзери.

Занадто довгі або занадто часті затяжки

Гар або, як його називають вейпери «гарік», може з'явитися і при заповненому баку, якщо підгорає вата. Справа в тому, що швидкість надходження рідини з ємності по ваті до спіралей розжарювання обмежена її густотою та формою проточок в конструктиві атомайзера. Тому нерідко причиною гару стають занадто довгі або занадто часті затяжки самого вейпера. Простіше кажучи, людина встигає випарити рідину повністю і робить наступну затяжку ще до того, як чергова її порція надійде до спіралей.

Неякісна, підроблена рідина для паріння

Давно вже не секрет, що в магазинах представлена ​​величезна кількість рідин від різних виробників, багато з яких не особливо переймаються за якість пропонованого споживачеві товару. І якщо на перший погляд він здається покупцеві цілком пристойним - симпатична баночка, хороша консистенція та приємний аромат - проблема може критися глибоко всередині. Справа в тому, що багато виробників, намагаючись здешевити виробництво і запропонувати максимально конкурентну ціну на ринку, нерідко використовують в приготуванні рідин компоненти сумнівної якості. Наприклад, якщо гліцерин або пропіленгліколь в складі рідини виявилися недостатньо високого очищення, їхні домішки можуть осідати на спіралях і прогорати, що призводить до появи гару у вейпі.

Зрозуміло, неприємний присмак може бути обумовлений і звичайним перебором з вмістом нікотину. Як відомо, в вейпах високої потужності з вільною затяжкою використовуються рідини з низьким вмістом нікотину - від 0-0,5 до 3 міліграм на мілілітр. Але в продажу присутні рідини для вейпу з 6, 9, 12 і навіть 18 міліграмами нікотину на мілілітр - вони призначені для маленьких пристроїв типу EGO, і в більш потужному вейпі їх використання вкрай небажано. І справа не тільки в смаку, а в кількості спожитої в процесі речовини, що може завдати шкоди здоров'ю.

Нагар на койлі та підгорівший гніт

Також причина може полягати у підгорілому гніті (ваті) або появи на спіралях нагару. Про пригорілу вату ми вже говорили - її найкраще просто замінити. Це ж стосується змінних випарників в атомайзері. А ось наявність нагару на койлах виявити трохи складніше, навіть якщо ретельно придивлятися до них. Втім, і в цьому випадку є вихід. Досить лише згадати, як давно ви змінювали випарник або намотку. Якщо з того моменту пройшло всього кілька днів, то нагар на койлах, швидше за все, ще не встиг утворитися. А ось якщо спіраль не змінювалася тиждень і більше - скоріше за все сторонні домішки і контакт з ватою вже встигли утворити на металі шар нагару.

Занадто висока напруга, яка призводить до перегріву спіралі

Одна з найбільш поширених причин появи «гаріку», - занадто висока потужність (напруга) на самих койлах. Намотки та випарники бувають різними, і в кожному випадку потрібен підбір оптимальної потужності для паріння. Якщо цей показник буде перевищений, метал почне швидше розігріватися, часом навіть розжарюючись до червоного, і палити все навколо незалежно від того, як швидко надходить рідина.

Що робити якщо вейп гірчить

Спочатку потрібно виявити точну причину цього неприємного ефекту, орієнтуючись на описані вище пункти, а після зайнятися її оперативним усуненням. Важливо також пам'ятати про те, що продовжувати використання вейпу з запахом або присмаком гару вкрай небажано. По-перше, задоволення від такого паріння ви вже не отримаєте, по-друге, продовжите вдихати разом з парою ще і продукти горіння.

Замінити курильну суміш

Якщо ви дійсно сумніваєтеся в якості використовуваної рідини, а також не бачите ніяких інших причин появи гіркоти, краще відмовтеся від використання тієї суміші, під час якої і проявився неприємний ефект. Порада тут досить проста - визначити якісного виробника і його продукт, можна за маркуванням на упаковці, відгуками в мережі або орієнтуючись на власний досвід.

Залити нову рідину, розраховану під показник потужності курильного пристрою

В окремих випадках вейп гірчить ще й тому, що в атомайзер залита рідина невідповідної в'язкості. Рідини для вейпінгу бувають різної густоти, яка залежить переважно від частки гліцерину в них. Швидше за все, ви вже звертали увагу на позначку PG/VG на упаковці з «жижою» - вони інформують покупця про співвідношення двох основних компонентів у складі. Так досвідчені вейпери визначають, під пристрій якої потужності підходять ті чи інші суміші.

PG (пропіленгліколь) і VG (гліцерин) можуть міститися у рідинах в різних пропорціях, і чим більше в складі гліцерину, наприклад 30PG/70VG тим густіша сама суміш. Маленькі і найпростіші атомайзери нормально працюють з рідинами, співвідношення цих компонентів у яких рівне або з перевагою на користь пропиленгліколю. А ось густі «рідини», частка гліцерину у яких 60, 70 або навіть 80% вимагають особливих атомайзерів з великими проточками і здатністю швидше доставляти густу в'язку рідину до спіралей. Тільки вибір рідини з відповідним вмістом гліцерину допоможе позбутися від смаку гару у вейпі.

Для тих, хто використовує необслуговувані атомайзери зі змінними випарниками, вирішити цю проблему значно простіше. Досить знайти на упаковці рекомендації виробника по оптимальному складу рідини, з якою він може працювати та намагатися дотримуватися цих рекомендацій завжди.

Між затяжками витримувати десятисекундні інтервали

Позбутися від гіркоти у вейпі в разі занадто довгих або частих затяжок взагалі не складе ніяких труднощів. Просто постарайтеся робити між ними інтервали в 5-10 секунд, а також обмежте саму затяжку за тривалістю. У більшості сучасних вейпів ця проблема вирішується установкою максимальної тривалості однієї затяжки. Наприклад, через 10 секунд після включення спіралі, електроніка вейпу сама відключить нагрів, щоб не допустити той самий «гарік».

Поправити вату або замінити продукт

Тут все відносно просто. Якщо спіраль використовується давно - під заміну, це ж стосується змінних випарників. Якщо ж ви помітили, що вейп гірчить на нових спіралях і свіжій ваті з повністю заправленим баком, не виключено, що потрібно трохи поправити розташування вати в койлах. Тут потрібно розуміти, що занадто щільно утрамбована в спіраль вата буде значно гірше пропускати рідину, а значить, вейпер обов'язково зіткнеться з гаром. Схожі проблеми можуть виникнути, якщо вата занадто щільно заб'є віконце проточки, через яке рідина з баку атомайзера потрапляє у камеру випаровування.

Залити суміш, в якій міститься менша кількість нікотину

Про нікотині ми говорили трохи раніше - не варто заливати в бак вашого мода потужністю 30-200 Ватт рідину, розраховану на використання у маленьких пристроях з потужністю 5-25 Ватт. Такі рідини часто містять значно більше нікотину, а тому їх випаровування на високих потужностях у великій кількості завжди буде супроводжуватися неприємним присмаком.

Замінити спіраль на нитку з великим опором

Дана причина зустрічається досить рідко, проте ігнорувати її теж не можна. Як говорилося раніше, спіраль, не розрахована на поточну потужність, цілком може розігріватися занадто швидко і занадто сильно, що і призводить до появи гару. В такому випадку найпростіше знизити потужність, однак деякі пристрої для вейпінгу (мехмоди, найпростіші кіт-набори) просто не дозволяють налаштовувати вати, вольти і ампери, а тому вимагатимуть від користувача ретельніше підбирати спіраль за показниками опору. Рекомендації по вибору конкретної спіралі або випарника з відповідними характеристиками найкраще дізнатися у документації до пристрою або на сайті виробника.

Профілактика появи гіркоти у вейпа

Залишається, мабуть, підсумувати і назвати найпростіші правила, які дозволють не допустити появи смаку гару під час паріння:

  • використовуйте тільки якісні рідини від перевірених виробників;
  • ретельно контролюйте відповідність потужності пристрою, встановленої в атомайзери намотки або використовуваному у ньому випарники;
  • не забувайте підбирати рідину з тієї в'язкістю, яка оптимально підходить для вашого баку;
  • робіть повноцінні перерви між затяжками, а саму затяжку постарайтеся обмежити 5-6 секундами;
  • стежте, щоб в баку завжди залишалася рідина і своєчасно поповнюйте її запас;
  • акуратно укладайте вату в койли, не допускаючи її ущільнення або зминання в окремих місцях;
  • нарешті, налаштуйте потужність моду на таку величину, при якій він не буде перепалювати койл і вату.

17253 08.11.2019