Як заряджати вейп - всі способи швидко зарядити без зарядки

З популяризацією вейпінгу в країні з'являється все більша кількість новачків в парінні, для яких у «світі смачного пару» в новинку практично усе - починаючи від вибору пристрою та рідини для нього, закінчуючи особливостями його експлуатації, обслуговування та чистки. Нерідко навіть особливості зарядки вейпа стають справжнім відкриттям.

І справа зовсім не в бажанні людей розбиратися у всіх цих технічних тонкощах - їх насправді не так багато, - а лише в особливостях зарядки кожного з пристроїв, представлених в величезному ринковому різноманітті. Більш того, якщо новачки цікавляться тим, як правильно заряджати вейп в принципі, то для більш досвідчених вейперів залишаються відкритими й інші питання, що мають відношення до деталей цього процесу. Наприклад, багато хто не до кінця орієнтується в тому, скільки потрібно заряджати вейп, щоб не нашкодити пристрою та вбудованим в нього акумуляторам, інших цікавить, як швидко зарядити вейп, щоб не сидіти біля розетки годинами, треті шукають відповідь на питання про те, як зарядити акумулятор вейпа без зарядки.


Коли електронній сигареті потрібна підзарядка

Для початку варто було б визначитися, коли пристрою взагалі потрібне заряджання, тим більше, що особливості експлуатації електронних сигарет, нехай і не накладають якихось особливо строгих обмежень на поводження з їхніми акумуляторами, але все ж мають на увазі під собою ряд рекомендацій, дотримання яких дозволяє суттєво продовжити термін служби вейпа та всіх його компонентів, а значить, виключити ризик раптових витрат в разі виходу чого небудь з ладу.

Наприклад, важливою особливістю можна вважати недопустимість повного розряду акумуляторної батареї (АКБ) пристрою. Саме з цієї причини в багатьох електронних сигаретах передбачена система оповіщення користувача про те, що рівень заряду батареї знизився до 30%, і прийшов час задуматися над тим, як зарядити вейп. Подібна особливість передбачена з двох причин. По-перше, при зниженні рівня заряду АКБ вона більше не може забезпечувати достатню потужність для нормального розігріву випарників, що негативно відбивається на якості самого процесу паріння. По-друге, фізику не обдуриш і для більшості існуючих сьогодні літій-іонних акумуляторів так званий перерозряд шкідливий, оскільки скорочує термін експлуатації і навіть штатну ємність батареї.

Нарешті, зрозуміти, що настав час задуматися про те, як зарядити вейп, допоможуть і більш «природні» ознаки, на кшталт зниження обсягу отримуваного з електронної сигарети пару, необхідність докладати більше зусиль при затяжці, або навіть поява протікання в атомайзері. В останньому випадку рідина просто не встигає повністю випаруватися з поверхні спіралей і може потрапити в повітропроводи. В цілому, подібних ознак існує маса, але, як правило, головний - це індикація самого пристрою. У найпростіших вейпах про необхідність підключити зарядний пристрій повідомить світлодіодний індикатор 10-кратним мерехтінням або зміною кольору на червоний, в більш просунутих моделях відсоток заряду батареї відображається безпосередньо на вбудованому дисплеї.

Як правильно заряджати вейп

І якщо вже поставлене відповідне питання, саме час розібратися в тому, як правильно заряджати електронну сигарету. І перед тим, як заряджати вейп, слід з'ясувати, який із способів зарядки він підтримує. Для цього існує маса способів, але найпростіший - інструкція від виробника. Тим більше, що в документації до пристрою часто вказані вольти, вати і ампери, допустимі при зарядці гаджета, що дозволить заряджати його в тому числі і від сторонніх пристроїв, головне лише правильно підібрати характеристики. Всього ж існує три стандартних способи зарядити батарейний мод, не рахуючи тих, які були придумані «Кулибіними» з народу, зо вирішували питання про те, як зарядити вейп без зарядки. Спробуємо детально розібрати кожен з них.

Через коннектор 510

Взагалі, 510-им коннектором сьогодні нікого не здивуєш. Але для тих, хто не встиг зорієнтуватися підкреслимо, що коннектор 510 - це та сама невелика кругла різьба у верхній грані батарейного мода, через яку до пристрою підключається атомайзер. Сьогодні такий тип коннектора використовується в переважній більшість електронних сигарет. Але найбільш прості і найменш потужні з них використовують його не тільки для забезпечення зв'язку між атомайзером (кліромайзером) і акумуляторною батареєю, але ще й для зарядки АКБ. В такому випадку відповідним перехідником для зарядки повинна комплектуватися сама електронна сигарета, а виглядає він як короткий кабель, один кінець якого представлений у вигляді стандартного USB, другий - у вигляді 510-го коннектора, до якого для зарядки і потрібно буде підключити батарею. Заряджають такі пристрої, як правило, від звичайного USB-роз'єму в ПК, ноутбуці та навіть телевізорі. Можна також підібрати блок живлення, проте важливо не помилитися з підбором його потужності. Тому, перед тим, як заряджати вейп малої потужності через такий коннектор, переконайтеся, що блок живлення має вихідну силу струму не вище 0,5-1А. В цілому ж, не помилитися допоможе все та ж документація до пристрою.

Від мережі

Як зарядити вейп від мережі, мабуть, зрозуміло всім. Нам залишається лише описати всі варіанти такої зарядки, оскільки в залежності від моделі пристрою вони можуть бути різними. Найпростіший полягає в підключенні батарейного мода через microUSB-роз'єм до блоку живлення, який вставляється в розетку. Але і в цьому випадку важливо розуміти, що більшість сучасних електронних сигарет комплектуються виключно кабелем, а ось блок доведеться підбирати самостійно, орієнтуючись на характеристики пристрою. Найчастіше сучасні батарейні блоки заряджаються при силі струму від 1 до 2 ампер і напрузі від 5 до 12 Вольт.

Ще один варіант зарядки АКБ вейпа від мережі - спеціальні зарядні пристрої для зйомних акумуляторів. Виглядають вони, як невеликі пристрої з посадочними гніздами під певну кількість батарей формату 18650 або 18350, причому, гнізд може бути від 1 або 2 до 6, 8 і більше. Подібний спосіб зарядки підходить для пристроїв із зйомними акумуляторами і, незважаючи на відносну дороговизну, дарує активним вейперам чимало зручностей, про які ми розповімо, коли будемо розбирати питання про те, як швидко зарядити вейп.

Від USB

Нарешті, найпростіший і найпоширеніший спосіб зарядки електронний сигарет - від USB-порту комп'ютера або будь-якого іншого пристрою. Виглядає процес досить просто: в роз'єм microUSB, який присутній на електронній сигареті вставляється один кінець кабелю, а в порт USB будь-якого з пристроїв, в тому числі і мережевого блоку живлення - другий. Тут діють ті ж правила, що і в перших двох пунктах - головне дотримуватися відповідних показників по силі струму і напрузі.

Втім, заряджати від USB можна і знімні акумулятори, що буде актуально для тих, хто ще не обзавівся спеціальними зарядними пристроями. Багато батарейних блоків дійсно підтримують зарядку зйомних АКБ, так би мовити, у власному тілі, однак перед тим, як вдатися до подібного методу краще вивчити особливості використовуваної моделі, причому, справа не тільки в документації від виробника, але й у спеціалізованих форумах. Справа в тому, що окремі моделі, які мають можливість зарядки зйомних батарей через USB раніше вже створювали користувачам неприємні сюрпризи, на кшталт нерівномірної зарядки акумуляторів або навіть їх виходу з ладу.

Час зарядки

Що стосується часу зарядки батареї електронної сигарети, то він може бути різним. Залежить цей показник, перш за все, від ємності акумулятора: чим вище ємність - тим більше часу буде потрібно на її заповнення. Хоча, певний вплив на швидкість зарядки надає і сила струму, при якій здійснюється заряд. Можна лише відзначити кілька стандартних варіантів. Наприклад, зарядка пристрою формату eGo з акумулятором ємністю 1100 мАг від звичайного 1-амперного USB порту займе приблизно 1,5 години. А ось зарядка умовного Eleaf iPower 80 з батареєю ємністю 5000 мАг від такого ж роз'єму може зажадати до 5-6 годин, тому в даному випадку оптимальним варіантом буде скористатися 2-амперним блоком живлення або роз'ємом USB 3.1, який дозволяє подати на пристрій, умовно кажучи, більше енергії за одиницю часу.

Тут же потрібно зробити відступ і повернутися до піднятого раніше питання про зарядку зйомних АКБ через спеціальний зарядний пристрій. По-перше, такі пристрої дозволяють точно оцінити час зарядки, оскільки найбільш просунуті їх моделі відображають час, що залишився до завершення процедури. По-друге, вони ж звільняють багатьох вейперів від необхідності чекати, поки зарядиться електронна сигарета. В даному випадку залишається лише витягти з мода розряджені акумулятори та вставити в батарейний блок заряджені АКБ. Всього кілька секунд витраченого часу - і ви можете продовжити користуватися улюбленим девайсом без будь-яких обмежень. А посаджені раніше акумулятори будуть спокійно заряджатися в спеціальному пристрої. Зручно! Але за це зручність доведеться трохи переплатити: додатковий комплект акумуляторів і зарядний пристрій для них сумарно можуть коштувати як новий батарейний мод середнього класу.

Якщо батарея нова

Розібратися в тому, як заряджати вейп з новим акумулятором більшості користувачів допоможе давно пройдена на мобільних телефонах практика. Багато, мабуть, пам'ятають історії про те, що будь-яку нову АКБ треба, як говорили в народі, «розігнати». Як би дивно це не звучало, але стосується це правило і електронних сигарет, вірніше їх акумуляторів. Купуючи вейп, потрібно пам'ятати про те, що його акумулятор має заводський рівень заряду, що дозволяє перевірити його працездатність. А для того, щоб зробити зарядку правильно, найкраще повністю розрядити пристрій. Іншими словами, відразу після покупки ним слід користуватися до того моменту, поки пару не стане менше або індикація тим чи іншим способом не сповістить про необхідність поповнити заряд. Першу зарядку, відповідно до того ж правила, бажано виконати повністю - без перерв і відключень до 100%. Дана процедура, виконана кілька перших раз, допоможе «розігнати» АКБ і користуватися його повною ємністю, не втрачаючи жодної зайвої хвилини роботи елемента живлення в майбутньому. До слова, давно ходять чутки про те, що це правило - не більше ніж міф, але навіть досвідчені вейпери продовжують її дотримуватися, просто, для перестраховки.

Чому вейп не заряджається

Трапляються в житті вейперов і такі ситуації, коли розряджений пристрій підключається до зарядки, але наповнення АКБ не розпочинається. Якщо ваш вейп перестав заряджатися і ніяк не реагує на підключення до USB-порту або блоку живлення, причин подібної проблеми може бути декілька. Одна з них - перерозряд акумулятора, про який ми розповімо трохи пізніше. В цілому ж, детальніше дізнатися про те, з яких причин може перестати заряджатися електронна сигарета, як виявити і усунути ці причини, а також що робити, якщо вейп не заряджається, ви можете тут.

Як заряджати і парити одночасно

Для тих, хто не має в своєму розпорядженні додаткового комплекту зйомних АКБ або навіть запасного моду, що дозволило б парити, поки основний пристрій поповнює заряд, сучасні виробники придумали функцію, яка дозволяє заряджати електронну сигарету і парити одночасно. Багато з представлених сьогодні на ринку вейпів, від eGo до повноцінних потужних модов, підтримують так звану функцію «пастру» (Passthrough). Її наявність в пристрої говорить про те, що вбудований акумулятор здатний забезпечувати атомайзер живленням навіть в процесі зарядки, що дозволить парити безперервно навіть в тому випадку, якщо в той чи інший момент часу ваш вейп підключений до зарядного пристрою або порту USB.

Як заряджати сівший в нуль вейп

І наостанок хотілося б обговорити одне з важливих питань, залишених нами «на потім». Мова про те, як заряджати вейп, акумуляторна батарея якого сіла, що називається, «в нуль». Мова в даному випадку піде про глибоку розрядку АКБ - неприємної ситуації, при якій розряд батареї доходить до такої міри, що її напруга падає нижче критичного рівня. У випадку з електронною сигаретою, критичним рівнем вважається напруга в 3.2 Вольт, бажано не доводити стан АКБ до подібних показників. Справа в тому, що при настільки низькій напрузі в літій-іонному акумуляторі, розташований всередині нього електроліт втрачає активність і починає осідати на електродах, що згодом не дозволяє відновити батарею. Більшість сучасних модов мають вбудований захист від глибокого розряду, однак користувачі окремих моделей, або пристроїв, які давно лежали на полиці, а також мехмодів, все ще знайомі з подібною неприємністю.

Відновити акумулятор в даному випадку можна декількома способами. Перший і найпростіший полягає в тому, щоб підключити вейп до зарядного пристрою і залишити його підключеним на якийсь час навіть якщо він ніяк не реагує на це. Іноді, коли глибокий розряд тримався в АКБ недовго, активізувати електроліт і повернути батарею до життя допомагає навіть такий спосіб, через 30-40 хвилин пристрій відреагує, загориться дисплей або індикатор і почнеться зарядка. Якщо ж це не допомогло, залишається лише найбільш радикальний спосіб, який в народі називають «пуш батареї». Він має на увазі короткочасну подачу на акумулятор струму з більш високою, ніж при нормальній зарядці напругою - від 8 до 15 Вольт. Іноді цей метод дозволяє повернути акумулятор в його нормальну робочу напругу та продовжити заряджати його в звичайному, тобто «паспортному» режимі.


45587 30.10.2019